Kvalitetsledning — Kundtillfredsställelse — Vägledning för e-handelstransaktioner mellan företag och konsument (ISO 10008:2022, IDT)
Status:
Gällande
Köp denna standard
StandardSvensk standard
·
SS-ISO 10008:2022
Kvalitetsledning — Kundtillfredsställelse — Vägledning för e-handelstransaktioner mellan företag och konsument (ISO 10008:2022, IDT)
Prenumerera på standarder med tjänst SIS Abonnemang. Genom att prenumerera får du effektiv åtkomst till gällande standarder och säkerställer att ditt företag alltid har tillgång till senaste utgåvan.
Läs mer om SIS Abonnemang
This document gives guidance on planning, designing, developing, implementing, maintaining and improving an effective and efficient business-to-consumer electronic commerce transaction (B2C ECT) system within an organization.
It is applicable to any organization engaged in, or planning to be engaged in, a B2C ECT, regardless of size, type and activity. The focus of this document is on organizations that directly offer and provide products and services to consumers.
This document aims to enable organizations to set up a fair, effective, efficient, transparent and secure B2C ECT system, in order to enhance consumers’ confidence in B2C ECTs and increase the satisfaction of consumers. It is aimed at B2C ECTs concerning consumers as a sub-set of customers.
The guidance given in this document can complement an organization’s quality management system.
Kvalitetsledning — Kundtillfredsställelse — Vägledning för e-handelstransaktioner mellan företag och konsument (ISO 10008:2022, IDT)
Prenumerera på standarder med tjänst SIS Abonnemang. Genom att prenumerera får du effektiv åtkomst till gällande standarder och säkerställer att ditt företag alltid har tillgång till senaste utgåvan.
Läs mer om SIS Abonnemang