Varukorg Minimera varukorgen
SEK SEK EUR EUR |
Rabatt | - EUR | - SEK |
Summa | EUR | SEK |
Frakt | EUR | SEK |
Moms | EUR | SEK |
Totalt | EUR | SEK |
Säljer din organisation produkter och tjänster direkt till konsumenter, antingen via egna plattformar eller genom online-marknadsplatser? Vill ni förbättra kundnöjdheten genom att erbjuda effektiva och högkvalitativa lösningar?
Då vill vi tipsa om att det inom ISO 9001-familjen finns en användbar ”doldis”: Det vägledande standarddokumentet för e-handelstransaktioner mellan företag och konsument; ISO 10008.
Standarden erbjuder flera fördelar för din e-handelsverksamhet. ISO 10008 är utformad för att komplettera ISO 9001 som fastställer krav på ett kvalitetsledningssystem. Genom att använda ISO 10008 tillsammans med ISO 9001 får du ett B2C ECT-system* som förbättrar kundnöjdheten och är i linje med dina kvalitetsmål. ISO 10008 kan även användas oberoende av ISO 9001, som värdefullt hjälpmedel för att förbättra din organisations e-handel och kundnöjdhet.
Fyra anledningar att implementera ISO 10008 för din e-handel
Sammanfattningsvis, ISO 10008 kan hjälpa din organisation att minska risken och öka kundernas förtroende för din e-handel. Standarden är en värdefull investering som stärker utsikterna för långsiktigt framgångsrik e-handel. Ta första steget, klicka hem strandraden redan idag >>
* Ett B2C ECT-system står för "Business-to-Consumer Electronic Commerce and Trading System" och syftar på system och processer som används inom elektronisk handel och handel för att underlätta affärsinteraktioner mellan företag och konsumenter.
Under 2023 bjuder vi in dig till att följa med på en spännande resa där vi varje månad lyfter fram en lite mer okänd standard som kan ge förträffliga effekter på ditt arbete.
Kundtillfredsställelse — Vägledning för e-handelstransaktioner mellan företag och konsument (ISO 10008:2022, IDT)
SIS digitala seminarier vänder sig till dig som vill få nya eller fördjupade kunskaper i arbetet med standarder, och vill veta mer om tjänsten SIS Abonnemang.